History z akce z akce
Kanada.cz

odkaz na hlavní stránku www.BBCC.cz   BBCC

místo konání: Česká Kanada a Slavonicko
termín konání: 17.-19. května 2002

Ahoj,

tak tuhle akci skvěle připravila Marta a umožnila nám podívat se do míst, kde jsme s BBCC ještě nebyli.

Zúčastnění:

Marta

PeDorky

Toni + Radana

3x Valaši

OAJové

2x Čiháci

Peki

Čenda a Jarda (= kamarádi Pekiho - jak jsme se mnohem později dozvěděli, tak je vzal sebou jen proto, že měl po Noutonicí jakési černé svědomí a bál se, že bychom ho samotného z našeho středu vypudili; jakoby prováděl v Noutonicích něco nekalého, že)

Vr

BrJájové

MPepa + Magda

Jirka Kr. jr. (ten spal u tety v sousední vesnici)

Pfyzik

Jirka Kr. sr.

…celkem 23 lidí…

pátek

Od večera jsme se sjížděli do Nového Vojířova do penziónu Medvědí paseka. Všichni dojeli v pohodě, jen Jáje, která jela z Vídně, trvala cesta 4 hodiny !!! a já jsem si cestu vytrpěla s Jirkou jr. Vybrala jsem cestu přes Pelhřimov a trvalo nám to díky bouračce (naštěstí ne naší) více jak 3 hodiny (19,08 - 22,20). No a Jirka celou cestu dokola meldoval, že přes Tábor je to lepší a že tu cestu jezdí táta s dědou asi za 2 hodiny. Oddychla jsem si, když jsem ho vysadila u tety v Sedle, což bylo o 4 km vedle. Na Medvědí paseky jsem pak dorazila totálně odrovnaná a vrcholem všeho bylo, když se o půlnoci rozrazili dveře a v nich stanul Jirka sr. - jakoby si toho svého zpropadeného syna nemohl přepravit sám. Ale to jsou holt Krejčíci…

No a s pokročilým večer jsme se docela slušně rozjuchali. PeDorky šli sice spát už v devět, ale ti nejstatečnější vydrželi až do půl šesté ranní.

sobota

Na osmou byla stanovena snídaně. Na mnohých byly zřetelně patrné důsledky noční bujarosti a mnozí dokonce vypadali, že ještě spí. A Brče se podařilo vzbudit až po půl deváté. Jediné PeDorky byli čilé…

...konečně odjezd...

Odjezd byl plánován už  na devátou hodinu a podařilo se nám vyjet jen s asi 15-ti minutovým zpožděním. Jen BrJájové se rozhodli, že vyjedou za námi později a my na ně počkáme v Nové Bystřici. Zvláštní událostí pak byla premiéra speciálního tandemového Valachovic kola - zkrátka Mareček byl Jaroušem vezen na ocasu.

do Nové Bystřice

jeli jsme lesem, abychom se vyhnuli jakémukoli krpálu, takže jsme jeli soustavně do kopce.

v NB jsme asi půl hodiny čekali na BrJáje a oni stále nikde - během chvíle se nám pak podařilo zjistit, že Jája vyjela v cyklistickém nadšení na druhou stranu a zjistila to až když se Brčovi podařilo dohnat ji. Což bylo dost pozdě…

no a tak jsme jeli dál s tím, že nás BrJájové dojedou.

do Starého Města pod Landštejnem

a jeli jsme zase do kopce a už nám to začínalo být divné, protože Marta avizovala převýšení JEN
300 metrů !!! Tady ovšem Marta přiznala, že se k tomuto výsledku dostala prostým odečtem nejnižšího bodu od nejvyššího, což je naprosto fantastický a ojedinělý přístup ke stanovení výškových metrů !!!

no a BrJájové nám byli neustále v patách.

do Slavonic

někdo to vzal po silnici, ale někomu se podařilo dodržet plán a nepřehlédnout odbočku cyklotrasy č. 1003 přes Maříž.

cestou jsme minuli Trojmezní kámen - to bylo tam, co Marta v zatáčce na štěrku sklouzla. Nevypadalo to dobře, ale naštěstí se bouchla jen do kotníku. A Mareček tam očůral Rakouskou stranu trojmezního hraničního kamene.

Maříž - to byla úžasná vesnička s keramickou dílnou. Ta je tady dokonce vyhlášená, protože kdo chce, může si tu vlastnoručně něco vyrobit.

no a Slavonice…tak tohle město stojí rozhodně také za návštěvu. Jednoduše řečeno nádhera.

poobědvali jsme v restauraci Beseda, kde měli úžasný výběr všeho možného - pizzu, salát i nějakou tu hotovku. Zkrátka vybral si každý podle své chuti.

a BrJájové ?!? Bylo asi 12,55 a byli před Slavonicemi, takže se dal jejich příjezd očekávat v průběhu oběda. Oni ale nejeli a nejeli až jsme je začali podezírat, že sedí na lavičce před penziónem a když jim Marta zavolá, tak plácnou nějaké místo podle mapy.

ve 13,30 Marta znovu zavolal BrJáje - byli opět ve Starém Městě a opět vyjížděli směrem na Slavonice !!! Jeli totiž do Slavonic po silnici. Lesní odbočku na cyklotrasu č. 1003 ale minuli. Bohužel neminuli tu druhou těsně před Slavonicemi (kterou jsme my vyjeli opět na silnici) a protože byli BrJájové dbalí itiku, odbočili na Maříž… Zcela logicky pak kolem Trojmezního kamene dojeli zpět do Starého Města !!!

raději jsme na ně již počkali a rozhodně jsme se nenudili, protože Jardovi (Jedlovi) ještě na slunci bouchla pneumatička (přední). Ale že to byla řacha.

hranice s Rakouskem

tak to bylo tam, co nás nikdo nezdržoval

Rakousko

tak tady se jelo super. Cesta se sice pořád houpala, ale bylo to stále po krásných asfaltových silničkách.

Jardovi (Jedlovi) pro změnu opět ušla pneumatička (a opět pro změnu přední).

cestou sice Marta slibovala koupání, ale rybníky, které jsme míjeli, moc koupací nebyly. Jen PeDorky, Toni s Radanou a Čenda si k jakémusi rybníku kousek zajeli.

ke konci cesty jsme se roztrhali do menších skupinek a všichni jsme se pak sešli až při koupání na Peršlaku.

Peršlak = hotel poblíž Nového Vojířova u nějž je Novomlýnský rybník, v blízkosti je rovněž nejsevernější bod Rakouska

v podvečerních paprscích slunce jsme se koupali a siestovali jsme v trávě a Pepča kolem nás dělal bublinky z bublifuku, které se duhově třpytily v paprscích slunce. Je až neuvěřitelné, co taková dětská blbinka dokáže nadělat radosti.

no a pak jsme měli možnost pozorovat zdejší faunu - u břehu rybníka se ve vlnkách rytmicky pohupovala chcíplá ryba, pak nás zaujal nezvedený teenager kobylky a malá rosnička. A když někdo na stéble trávy objevil klíště, mělo to lepší účinek, než kdyby byl vydán povel k odjezdu. Ve společnosti tohoto nositele mozkových nemocí se už nikomu siestovat nechtělo.

Rekapitulace

Najeto:  70 km, 80 km = Toni, Radana, PeDorky a Čenda
100,1 km
= probloudili BrJájové
Převýšení:  965 výškových metrů (!!!)
Trasa:  penzion Medvědí paseka - po ZTZ - přes les na bývalou signálku - Nová Bystřice - po silnici (= cyclo č. 1007) - Staré Město pod Landštejnem - po silnici - odbočka na cyclo č. 1003 - Trojmezí - Maříž - Slavonice - hranice s Rakouskem - Fratres - Reinholz - Brunn - GrossTaxen - Kautzen - Illmau - Reinberg - Leopoldsdorf - Reingers - Hirschenschlag - Grametten - hranice s ČR - cyklotrasa č. 1008 - bývalá signálka - Peršlak - lesem do Nového Vojířova

a zase doma = penzion Medvědí paseka

narazil se sud, ale moc sil jsme na něj po včerejšku neměli.

19,30 - konečně byla večeře, ale spíše to vypadalo, že nám majitelé usilují o život. Jo, jo, hlad jsme měli, ale tyhle obrovské porce kuřecí polévky (fakt byla z kuřete) a kaplické cmundy se daly sníst jen ztěží. I když to bylo neuvěřitelně dobrý.

někteří šli hned po večeři spát, ale většina se přece jenom vzmužila. Také byl na večer naplánovaný vysloveně klidový program - promítání. Promítala se Perná, Montafon, Jirkův dokument Mužská odysea v níž si „zahrál“ i Brč a pak MPepa ukázal fotky z Kuby.

neděle

Ráno jsem odjela do Prahy a po značném vnitřním souboji jsem nakonec jela přes Tábor - Jirka jr. měl pravdu, bylo to rychlejší…

No a protože jsem v neděli na kole už nejela (a stejně tak i Toni, OAJ, Čiháci a MPepa s Mgdou), krátký zápis pořídila Marta, takže teď předávám klávesnici do jejích rukou.

V Praze dne 3. července 2003
Šlapej dál !!!
odkaz naVrstevnice

Ahoj,

nejsem velký spisovatel. Ale prece jen neco:

V nedeli jsme ujeli  (vyjeli jsme asi v 9:00hod) dle meho tachometru 42km, z toho asi 10km v silnem desti, kdy vetsina z nas se po dlouhé dobe opet radne vykoupala (a to nejen ve vlastnim potu, protoze ten byl radne promichan s přívaly deště zeshora, zespoda, no prostě odevšad). Z malého Marečka Valachu se tak stal malý Mareček  Blaťák - statečně totiž odčerpával bláto stříkající od tátova kola, aby byl tatínkův dres co nejméně špinav.

Byli jsme vsak za to odmeneni uzasnym obcerstvenim ve Staňkovské rybárne, kde jsme meli z výběru buď Okouna, Štiku nebo Úhoře, a zapíjeli jsme to horkým griotkovým grogem až do uplného vyčerpání zásob.

Mareček tam zcela zresuscitoval a zacal  objednávat své unavené mamince stále dokola griotku, zatímco táta jel pro auto, aby ho vsuchu a v dobře nalade dovezl na penzion. Nálada i přes spatné pocasi byla perfektni a postupne jsme se vydavali na poslednich 12 km krásnou lesni cestou k penzionu (návrat cca mezi 14:00-15:00).

Ahoj! Marta

Rekapitulace

Najeto:  42 km
Trasa:  penzion Medvědí paseka - Peršlak - cyclo 32 a 322 a MTZ - Staňkov - cyclo 1010 a 1014 - hranice s Rakouskem - cyclo 1 - Peršlak - Nový Vojířov

originální History.DOC od Vrstevnice a Marty je ke stažení zde

odkaz na hlavní stránku www.BBCC.cz