Sobota 14. července - neděle 15. července = 15. a 16. den

etapa:                          Bastia - Praha

trasa:                           Moriani - Bastia - Livorno - Praha

ubytování:                  v autobusu

Ráno nás čekalo nepříjemné probuzení. Začali jsme vstávat kolem půl osmé a to, že jsme docela pociťovali následky včerejší pitky bylo to nejmenší zlo. Postupně se začalo zjišťovat, že Oaj nemá kameru, dva mobily, brýle a svoji stodolu (ta se ale na Pankráci objevila v jiném rohu vleku), Martině Krajčové chyběla ledvinka s kazetama a průvodcem zapůjčeným od Kalivodů, walkman a foťák a Radaně chyběl batůžek s jídelním nádobím. Až o více jak měsíc později hledal Radek svoji občanku a došlo mu, že ji měl vlastně naposledy v kalhotách pod hlavou na pláži. Není snad ani nutno dodávat, že už nenašel ani ty kalhoty. Zkrátka někdo podle našeho alkoholického halasu vytušil, že určitě budeme spát tvrdým spánkem a dokonale náš bivak obešel. Na Korsice se prý nekrade, ale evidentně jsme se přiblížili civilizaci. Město holt nejsou hory a naše ostražitost po 14-ti dnech vzala za své.

8,45 - policie byla nejprve zavolána, ale záhy byla odvolána neboť zdržení a sepsání protokolu bylo shledáno zbytečným. Se zpožděním jsme tedy vyjeli směrem k Bastii. Jirka Kr. sr. dal Oajům zahrát „Mám malý stan“ a všichni postižení mohli nyní vyzkoušet platnost Rajčetových zákonů ztráty. Všichni se s nimi ztotožnili, jen k tomu ožrání zatím nedošlo - před cestou lodí by to nebyl strategicky až tak nejchytřejší čin.

Bastie

-          zaparkovali jsme v přístavu.

-          do 11,00 byl dán rozchod, čehož všichni využili k prohlídce města a ještě k nějakému tomu nákupu.

-          loď měla nakonec 2 hodiny zpoždění, čímž se rozchod prodloužil do 13,00.

loď Moby Lally

-          podle osádky to byla ta samá, kterou jsme cestovali na Korsiku.

-          byla tu spousta lidí, ale Toni obratně zabral záď, takže jsme o místo měli postaráno.

-          ve 14,25 jsme konečně vypluli zpět k domovu a za zády nám pomalu mizely vysoké hory, bělostné pláže, kamenné vesničky v horách, toulaví psi a stáda volně pobíhajícího skotu. Pozvolna mizela chuť vína, sýrů a vůně oleandrů. Přiblížil se konec naší dovolené…

-          na lodi bylo poměrně horko, takže jsme povětšinou vyhledávali chladnější místa. Různě jsme pospávali nebo jsme sledovali moře kolem nás.

-          pro zpestření začal Tomba hledat mobil - rozhodně mu prý nemohl vypadnout z kapsy když blbnul v děckém koutku!!! Kalivodi převrátili celé sezení a pak byl Pan premiér donucen matkou Gábinou jít hledat do koulí, teda do balónků. Tady se situace poněkud obrátila, neboť mobil mezitím našla v barevných míčkách jakási krásná holčička a k němu si pak našla i Tombu.

-          o zábavu se nám pak po celou dobu plavby starali další dva české zájezdy, kde se docela slušně hrálo na kytary a zpívalo.

Livorno

-          přistáli jsme v 18,15, ale dost dlouho trvalo, než jsme se dostali z lodi.

-          díky chystajícímu se sjezdu Evropské unie, či co se tu mělo dít, nastala neuvěřitelná pasová pruda. Dlouho jsme čekali, než nás vůbec začali vypouštět z lodi a pak musel každý ukázat pas. Rajče s Martinou pak byli na chvíli zadrženi za účelem ověření totožnosti - ještě že měli alespoň ten protokol z policie. Přece jenom ale na gangstery příliš nevypadali, takže byli záhy propuštěni.

Livorno - Praha

-          v cca 18,50 jsme vyjeli z Livorna a před námi bylo jen spousty kilometrů do Prahy. Na dobrou noc jsme zase mohli shlédnout video - Mr. Bean byl ale jednohlasně zavržen. Nejprve jsme se podívali na kazetu cestovky o Team building a pak si omladina vyhlasovala Armagedon.

-          kolem druhé ráno jsme přejeli hranice Itálie - Rakousko.

-          ve 3,50 byl Toni vysazen v Insbrucku na vlak do Bregenzu.

-          v 6,30 se nám Jirka Kr. sr. postaral o neplánovaný budíček - prý to Zdenál strašně šněroval po dálnici. Chvilku to ale trvalo, než se autobus probudil, protože jindy halasný Jirka jen polohlasně vykřikoval: „pozor, pozor!“ a „zastav, zastav!“ a s vytřeštěnýma očima sledoval silnici před námi.

-          cca 10,20 - po 20 minutách čekání jsme přejeli naše hranice.

-          no a kolem druhé jsme byli v Praze na Pankráci.

Korsika je ostrov proměn neznajících meze, Korsika je ostrov, kde nádherné tyrkysové pláže střídají strmé hory a subtropickou vegetaci vystrkuje les plný kapradí, jahod a borovic. Krásná a vábivá příroda pak volně přejde ve smetiště a toto zase plynule a nenápadně v krásnou a vábivou přírodu. A vy to sotva stíháte shlédnout ze sedla kola. Kráva si zabučí a vleze do silnice, je jí docela jedno, že šlapete na brzdu a blokujete. Marně si lámete hlavu, kde se uprostřed strmých útesů s trochou křovin vzala... A tak to jde pořád dál. Na věčných toulkách zdivočelou krajinou nepotkáte ani nohu, jako by všechno bylo pokryté jakýmsi závojem nepřístupnosti... Ostrov změn, záhad a překvapení se táhne od severu k jihu a znova od jihu na sever a závisí jenom na Vás, kde začnete.

A tak jsme Korsiku poznali i my - zkrátka bylo to SUPER!!! Jen Mamuti už odmítají vyjet pod vedením jakékoli cestovky, ale to s cykloturistikou myslím vůbec nesouvisí...

Mějte se všichni fajn a šlapej dál

VrstevniceJ

Pozvánka na promítání – KORSIKA 2001

Toni a Radka zve všechny Korsičany na společenský večer s večeří a promítáním – Korsika 2001

Termín:                           čtvrtek 26.7.2001

Čas:                                od  17 hod

Místo:                            Radka + Toni

Staňkova 18

Praha 4 – Háje

Pokud bude hezky, budeme grilovat na zahradě, pokud bude pršet, zvolíme náhradní menu – nejspíše obložené chlebíčky.

Jídlo a pití obstaráme a náklady následně rozpočteme na účastníky.

Prosíme o potvrzení účasti – nejpozději do úterý 24.7.2001 z důvodů nákupu proviantu.

Těšíme se na Vás

Radka + Toni

Jandova, Radoslava

Odesílatel:             J.Brcak

Odesláno:              24. července 2001 11:27

Komu:                    BBCC

Předmět:                BBCC Korsika - epilog, ztraty a nalezy, CDcka

ahoj BBCC-Korsitschani!

*** pripominam, ze Radana nas prosila, abychom ji nejpozdeji dnes (v utery) dali kazdy vedet, zda prijdeme na korsicky epilog! (ktery se kona

u ni mailto:main@steco.cz

a Toniho mailto:stepanek@stecodata.at

ve ctvrtek 26.7. od 17 hodin)

a pokud ano, v kolika lidech.

*** Vrstevnice priveze "ztraty a nalezy" z Korsiky (, ktere jsem ji predal). je to:

*           asi nejaky stan (nebo co) v khaki obalu

*           eschus

*           (podivne dosti jete kdysi asi pekne) sedlo

*           cerne polokecky

zjistete prosim, zda to neni nahodou vase.