Obrázky z akce
Podkoží
alias Rybina

odkaz na hlavní stránku www.BBCC.cz   BBCC

místo konání: okolí Prahy západ
termín konání: sobota 16. listopadu 2002

Ahoj,

nastal podzimní čas, ale co na tom. Předpověď počasí byla na tento týden velmi příznivá, takže proč se neprojet na kole, že… Ukázalo se ale, že členové BBCC nám ale přece jenom trošku zlenivěli, takže po celý týden jsem pořád byla na vážkách, zda akci nezrušit. Nakonec se ale přece jenom objevilo sedm statečných, kteří naši cyklistickou čest zachránili:

Vr. + Podč.

Pfyzik

3x Valaši

Jirka Kr. sr.

Z nezúčastněných pak byli omluveni:

BrJájové - po dlouhém váhání zda jet či nejet za ně rozhodli Ukrajinci, kteří jim přišli dělat podlahy

OAJové - měli naplánovanou návštěvu Marcelina příbuzenstva na Moravě

V Pepa - měl jiný program

Dorka - váhala, váhala a nakonec se rozhodla nejet

Špilda - přispěla iniciativně svou troškou do mlýna alespoň námětem na volbu trasy

Vašavky - měli naplánovanou oslavu kulatých narozenin jakéhosi známého (což se pochopitelně odložit nedalo)

Vaňci - Mirek byl nastydlý a Hance s Honzou ukradl kdosi (!!!) před týdnem kola

Jirka Kr. jr. - ráno zjistil, že má píchlé kolo, pak že prý musí do práce, pak se rozhodnul, že nás cestou někde dohoní, ale neobjevil se

no a ostatní prostě nepřijeli

Sraz byl v sobotu v deset hodin u nás (tedy u Vrstevníků) doma a dá se říci, že to všichni stihli v rámci akademické čtvrthodinky. Trošku jsme se ale pak zasekli u ranní kávy, takže jsme se nakonec vykopali až před jedenáctou hodinou. No a protože jsem tradičně zpracovala itik, budu se dále držet této přípravy:

Itik na sobotu 16 .listopadu 2002

·         Střešovice - start cca v 10,00

Tak to víme, že jsme nestihli - vyjížděli jsme nakonec v 10,50.

Dále byly připraveny dvě varianty:

·         varianta 1. (náročnější) = přes Hvězdu do Šárku k Mekouškovi

·         varianta 2. (lenivější) = kolem Libočáku do Šárky k Mekoušovi

Ani nemusíte hádat - jednohlasně byla zvolena varianta 2. - tedy lenivější kolem rybníku Libočák do Šárky.

·         u Mekouše možnost ranního občerstvení = káva, čaj, čokoláda apod. dle vlastního výběru a chuti.

Nějak nikdo zatím neměl na nic chuť, takže jsme Mekouše minuli a pokračovali jsme stanovenou trasou dále.

·         Šárkou do Nebušic

·         Přední Kopanina - tady jsme dojeli k letišti a stihla nás tu docela slušná mlha. Jinak to ale šlo a dokonce jsme viděli i nějaké to letadlo.

·         Tuchoměřice

·         Kněževes

·         Dobrovíz

·         Jeneč

·         Hájek - s ohledem na poměrně pokročilou hodinu a naše hlady se ozývající žaludky jsme další část trasy lehce, či spíše zásadně přehodnotili. Jednoduše řečeno „CO NEJRYCHLEJI DO RYBÁRNY !!!“ A tak jsme nechali Unhošť Unhoští a zvolili jsme kratší trasu směr Úhonice - odbočka na Ptice - a odtud s kopce na Dolní Podkozí.

·         Unhošť

·         varianta 1. (nejkratší a terén) = po MTZ a pak ČTZ do Dolního Podkozí

·         varianta 2. (střední a poloterén) = po silnici na Kalivodův Mlýn a směr Nouzov, na ČTZ vlevo na Dolní Podkozí

·         varianta 3. (nejdelší a striktně silnice) = po silnici na Chýňavu a zpět do Podkozí a Dolního Podkozí

·         Dolní Podkozí = rybí hody - bylo 13,45 a my jsme KONEČNĚ zasedali ke stolu ve Fajtově mlýně. Bylo tu velmi příjemně, v krbu hořel oheň a jídlo bylo naprosto skvělé. Prostě fantazie. Ochutnali jsme rybí tlačenku, skvělou maďarskou rybí polévku a pak ryby na mnoho způsobů. A k tomu všemu bylo víno a pivo a vůbec, co kdo chtěl. Pfyzik si tu v teplíčku opravil kolo a Jirka sr. při prohlížení zatím pořízených fotek v digiťáku zcela neprozřetelně všechny smazal, takže Jarouš odevzdaně předal foťák Marečkovi s tím, nechť nyní nafotí, co uzná za vhodné. Více škody vskutku již napáchat nemohl a umělecké fotografie nad rybími kostrami byly nenávratně v tahu. Nutno říci, že Mareček se úkolu fotografa zhostil s chutí a velmi důsledně a vyfotil naprosto všechno včetně pěti právě příchozích veselých turistek, které tímto Jirkovi sr. před nosem de facto sbalil. Nechtělo se nám, ale kolem čtvrté jsme pak museli Fajtův mlýn opustit a vydat se zpět. Přece jenom se večer blížil mílovými kroky.

·         Svárov - Svárovský dokopec nám dal trošku zabrat, ale vyšlapali jsme ho všichni.

·         Červený Újezd

·         Hájek

·         varianta 1. (trošičku nenáročného terénku a pak silnice) = poutní cestou Hájek - Loreta a před Hostivicemi na Břve, Sobín, Zličín, a přes Bílou Horu do Střešovic

·         varianta 2. (trošičku nenáročného terénku a pak asfalt, ale mimo silnici) = poutní cestou Hájek - Loreta do Hostivic a pak kolem letiště do Ruzyně a kolem Libočáku (nebo lze vyšlápnout i kopec přes Bílou Horu a Hvězdu) do Střešovic

·         varianta 3. (striktně silniční) = na Břve, Sobín, Zličín, a přes Bílou Horu do Střešovic

Ani z jedné variant jsme si nevybrali. A protože se začalo rychle stmívat, vytvořili jsme jakýsi průnik těchto možností se snahou co nejrychleji se dostat do Prahy. Nakonec bylo rozhodnuto jet poutní cestou do Hostivic, pak kolem letiště do Ruzyně a odtud po Evropské a přes Veleslavín do Střešovic.

V Hostivicích nás tma pohltila definitivně a paradoxně jediný, kdo měl světlo, byl Jirka sr. !!! Fakt nekecám. Ale i když místy byla tma tmoucí (hlavně kolem letiště), jet se dalo i bez světel celkem v pohodě. A je také fakt, že jsme se již nikde moc zbytečně nezastavovali a docela jsme to sekali. U bioústavu v Ruzyni se ještě Jirkovi sr. podařilo píchnout a s Pfyzikem pak odjeli k BrJájům na Manovku, protože dneska žádnou návštěvu doma nechtěli s ohledem na pokládku nové podlahy. Oba pak u nich, k radosti BrJájů, vydrželi dlouho do noci.

No a my zbylí jsme již na nic nečekali a nejkratší cestou jsme to vzali do Střešovic.

·         Střešovice - dosažení cíle plánováno ještě za světla - tak za světla jsme to již nestihli a je fakt, že jsme byli docela rádi, že už jsme zase zpátky.

Plánované km - necháme se překvapit - no, tak docela překvapeni jsme byli. Najeli jsme neuvěřitelných 54,7 kmčistém čase 3:20průměrem 16,3 km/hod.

A to je z této podzimní akce za rybími hody vše.

Mějte se krásně, neužeňte si housera při vánočním úklidu a

Šlapej dál !!!
V Praze dne 17. listopadu 2002

odkaz naVrstevnice

originální History.DOC od Vrstevnice je ke stažení zde

odkaz na hlavní stránku www.BBCC.cz