PRABLA HISTORY zpět

V Praze dne 15. února 2000
(…trošku pozdě, ale přece…)

Přeautění, přebydlení, přeskupení
aneb
snídaně v Prášilech, večeře na BlaMlýně

Středa 7. 7.
…a nastal den “D”, během kterého jsme se přesouvali z Prášil do Blanického Mlýna…

Ráno nás tentokrát nebudil zpěv ptactva, ale od rozbřesku jezdily kolem baráku traktory, kombajny, buldozery a podobné strojstvo, které nám jasně dávalo najevo, že ačkoli my máme dovolenou, pro ostatní je středa běžným pracovním dnem. V osm se k všeobecnému venkovnímu hluku navíc přidali Ukrajinci pracující na střeše objektu, což byl definitivní konec našeho becherovkového spánku. Jedinou Adélu to nevzbudilo.
Podle Petra V. - a on to musí vědět, protože vždy a všude vstává jako první - sice Ukrajinci odjeli v 7,30 do lesa a na střeše pracoval někdo jiný, ale na intenzitě bušení tento fakt absolutně nic neměnil.
Zkrátka po nádherných čtyřech dnech strávených v jednom z nejmalebnějších koutů Šumavy jsme nakonec byli všichni rádi, že odtud odjíždíme.

cca 7,00 - Toni s Taťkou NEodjeli s Toniho kolem do cykloopravny do Volar, jak bylo původně naplánováno
cca od 8,30 - vstávali jsme, snídali jsme, balili jsme
cca 9,00
- Toni s Taťkou konečně odjeli s “lehkým” zpožděním a s Toniho kolem do Volar do opravny, aby bylo na zítra připraveno k jízdě (dojeli nás pak na Kašperku)
11,18
- i když se ráno zdálo, že se to nemůže za žádných okolností podařit, v tomto okamžiku všeobecné hemžení skončilo - vše bylo zabaleno a naloženo a my jsme definitivně opustili Prášily. Odjeli jsme do Kašperských hor, kde byla naplánována kulturní vložka = návštěva hradu Kašperk.

12,08 - 14,55 - hrad Kašperk. Asi málokdo ví (a málokdo by i řekl), že je to nejvýše položený královský hrad v Čechách (výška 886 metrů n/m). Byl vystavěn na ochranu zemské hranice, Zlaté stezky a bohatých zlatých dolů. Ve 14. století se, z rozkazu Karla IV., stali držitelé hradu rovněž vykonavateli správní a soudní moci v celém Prácheňském kraji.
Od parkoviště byla cesta k hradu poměrně daleká - cca 2 km a z tohoto důvodu se kulturní vložky dobrovolně vzdali Radek, Martin a Vítek, kteří byli místo toho zaúkolováni hlídáním Teriny.
Šli jsme cestou necestou, přes hory přes doly, lesem i kamením… Draka jsme sice nepotkali, ale za to Radana ztratila cestou peníze (asi 400,-- Kč) a po třech dnech se naše mobilní telefony zase ocitli na signálu, takže Toni si v lese čmáral vzkazy klacíčkem do jehličí, aby si je poté mohl zaznamenat a Petr V. se dozvěděl, že nás bude nucen večer opustit, aby se na druhý den mohl zúčastnit jakéhosi jednání v Praze. Jestli nám nebylo v Šumavských hvozdech nedotknutých vysílači mobilních operátorů lépe…

Jinak ale byla prohlídka hradu celkem zajímavá - kdo se nepamatuje, tak to byl ten hrad, kde měli na věži první protipožární opatření v podobě zděné střechy a odsouzence nechali se zavázanýma očima a se svázanýma rukama skákat po vyčnívajících kamenech cimbuří pod střechou věže vysoko nad hlavami přihlížejících - kdo přeskákal kolem dokola, toho pustili. No a kdo ne... Sice trošku morbidní vykonávání správní a soudní moci v kraji, ale když si vezmu vleklost a liknavost dnešních soudů a mírnost mnohých rozsudků, mělo to něco do sebe. Bez mučení se přiznám, že mě napadá pár lidí, které bych docela ráda viděla hopsat s “kvádříčku” na “kvádříček” ve výšce cca 20 metrů nad zemí.
Dlouhá cesta k hradu, prohlídka samotná a pokročilá popolední hodina (o důsledcích včerejší alkoholobecherovkové vánice ani nemluvě) se již dost značně začaly projevovat na našich žaludcích. Každý chtěl jíst, ale každý někde jinde, takže jsme se rozdělili:

…a sjížděli jsme se na BlaMlýně…

K druhé části letní akce BBCC - tentokrát s názvem BlaMlýn bylo tedy připraveno…

… 24 členů BBCC + 2 hosté + 1 pes + 10 aut …

…a konečně tu byly skvělé večeře - dnes se podávalo:
domácí hovězí vývar + vepřové na paprice s knedlíkem + puding se šlehačkou
… a
“Zachlastáme ! Brč”.
Spát jsme šli cca v 1,30
a jen Dorka těžce nesla, že spolubydlící Brzi říkal Terince “bestie”.

Rekapitulace:
Trasa: Prášily - Kašperské Hory - Volary - Blanický Mlýn
Cesta: nikdo si neztěžoval

VrstevniceJ

…a pro lepší přehlednost kdo jsme jak dlouho a kde vlastně byli ještě tabulka: