EXTRA HISTORY zpět

Přetože se nejedná o akci klubu BBCC, dovoluji si zápis umístit na tyto stránky. Snad mě k tomu opravňuje skutečnost, že jsem při této příležitosti nosil (a propotil) obě trička BBCC.
Snad se ani Vrstevnice nebude čílit, když jsem převzal její styl psaní kroniky.

Výlet do Jižních Čech

Původně se jednalo o výlet na Šumavu. Později z celkem jasných důvodů (na šumavu jsme se prostě nedostali) jsme vymysleli nový název našeho výletu. Pavel H. navrhoval ještě název Výlet dopředu. Nenašel však pro něj větší podporu.

Středa 5. 8. 1998

10:00 sraz u Aleny (Smíchov - Plzeňská) Rybíz ač se výletu neúčastní je na samém začátku osobou jednou z nejdůležitějších. Má totiž zkušenosti s montováním nosičů na kola. A tak montuje a montuje.

10:30 Voláme Pavlům, se kterými máme sraz v 11:00, že sraz nestíháme. Milda totiž ještě nepřijel na sraz v 10:00.
Všichni zatím chodíme do cykloservisu a dokupujeme poslední vybavení pro naší výpravu.

Po delším organizování, ukládání věcí do tašek a přehazování si "zásypu na vlka" jsme zanechali rybíze svému osudu (i s řízečkama, které pro něj Alenka uklohnila).

11:50 Vyrážíme po tramvajovém pásu na sraz, který je na nádraží v Bráníku. Projíždíme Smíchovem po Palackého mostě na druhý břeh Vltavy. Za Vyšehradskou skálou jsme otestovali novou cyklistickou stezku do Modřan.

12:28 Se sttaženým zadkem (jedeme totiž o 28 minut později) přijíždíme k nádraží. Pavlové však na místě srazu nejsou. Ani v hospodě jsme je nenašli. Na sraz doráží asi 5 min. po nás.

12:35 Jsme tedy v plné sestavě:

Vzájemně si kritizujeme množství věcí, které máme sebou a obdivujeme Alenu, že je ochotna jet s tak těžkým kolem.(Já osobně jsem měl co dělat, abych ho vůbec nadzvedl.)

13:00 Byl vydán povel k odjezdu. 13:10 skutečně odjíždíme a asi 5 minut přejíždíme první křižovatku. 13:15 jsme již všichni na cestě z Prahy. A jedeme na kole směrem na Sedlčany: Libeř, Jílové uPrahy, Kamenný přívoz, kde jsme se zastavili ve 14:30 kvůli potřebě ukolit tělesné potřeby (Jídlo, pití, ...) v restauračním zařízení "Hospoda u staré pošty". Sympatický obsluhující nám servíroval guláš a první pivní vitamíny. Vodáci, keří přijeli si před obědem zapěli na melodii "Ktož su bóží bojovníci" že:
každý ví, že nejlepší je
guláš a pivo
ještě lepší je
guláš a 3 piva.
Nám chybělo jen zakončení : Amen.

15:30 Ukončili jsme občerstvování a vydali se na další tůru. Shodli jsme se, že "Už to není, to co to bývalo" (Porovnávali jsme rychlost na začátku výletu a vtento okamžik).

17:00-17:30 Neveklov. Obsadili jsme potraviny se smíšeným zbožím. Každý jsme v několika vlnách nakoupili hory tatranek. Po takovém kšeftu se mi podařilo vyžebrat sešítek na kroniku tohoto výletu. Pavel H. prohlásil "A mám to zadarmo"

17:50 Vesnice s nádherným jménem VLKonice. Dále následovali Křečovice, kde jsme našli statek známý z filmu "Vesničko má středisková".

18:30 Dorážime do Sedlčan. Po obejítí náměstí jsme zakotvili v restauraci "U zlaté koruny", kde vrchní neměl ŽÁDNÝ PROBLÉM. 20:30 Alena se vrací s vyčištěným chrupem a navrhuje odjezd z hospody. Problém nemá vrchní ale my jo. Nakonec jsme vše poplatili. Vyrážíme k prvnímu místu na přespání. Zvolili jsme louku u bezvýznamné křižovatky.

ujeto: 70,75 km
maximální rychlost : 57,0-já; 59,9-Dušan;60,6-Pavel H.; 56,0-Pavel B.; 52,5-Alena Zde se ukázalo, že nejlépe seřízený tachometr má Pavel H.
průměr : 18,36 km/h
cesta : asfalt dokopce a zkopce
počasí : Optimální pro kolojízdu

Čtvrtek 6. 8. 1998

9:45 Odjíždíme z louky, kde jsme přespali.

10:00 (4,45km) zastavujeme u potravin. Pavel H. zanechává své kolo uprostřed křižovatky. Všichni pak bereme krám útokem a skupujeme všechno pečivo - hlavně Dušan se činí. Vaříme zde také čaj. Protože v 10:30 krám zavírá, odjíždíme.

12:00 Konečně jsme na vrcholu. Pěšky jsme přefikli asi 1000 vrstevnic. V Člunkově na kopci jsme se občerstvili pivním vitamínem od Lobkowitzů. Pokochali jsme se pohledem na Kočku s koťátkem. Zlistili jsme co to přesně znamená, když "Kočka tahá kotě". Ve 12:15 projíždíme Aleninu Lhotu. 12:45 přijíždíme do Jistebnice, kde opět obsazujeme potraviny tentokrát s občestvením.

14:00 Pavel opravil Pavlovi ve Všechově vrzání kola. A to už jsme měli 4km do Tábora, kam dorážíme ve 14:10. Zde jsme si prohlédli starou část města, zatelefonovali jsme Danovi, koupili baterky do Mildovýho blikátka a zruinovali spořitelní bankomaty.

15:00 Pavel se pohoupal a místními výrosky na houpačce a pak už jsme se převlíkli a postupně vlezli do táborské přehrady zvané Jordán. Při sušení se rozproudila debata na téma holení nohou u cyklistů. Jediný závěr : nejsme cyklisti.

16:00 Končíme debatu a jdeme do nějaké hospody. Kola jsme uvázali u stromu a navštívili místní zařízení. Objednáváme jídla dle místního jídelníčku. K polévce se servíruje velmi křupavá houska

17:15 Milda s Dušanem vymysleli geniální zábavu. Počítají kolik lidí se otočí do okna a kolik ne. 17:40 Paní servírka mi vrací propisku. Objednáváme další pivní vitamíny.

18:00 Už skutečně odcházíme z hospody. Ještě dorazí Alena a bude další tyrana (jízda na kole-je mně dost nepochopitelné, že se člověk dá zblbnou natolik, že investuje šílený obolus do kola a jeho vybavení a pak se na tom ještě nechá od kamarádů honit) Následuje celkem příjemná cesta podél Lužnice po cyklistické stezce do Sezimova Ústí a pak do Plané n/L. V Plané se vydáváme po zelené, kde konečně narážíme na terén, pro nejž jsou naše kola optimální. Asi po 5 km kdy jsme se i jednou ztratili jsou již kola dostatečně zablácená a můžeme se tedy opět vydat na silnici. Po mírném dokopci a zkopcinarážíme na hospodu U Rumcajse, kde se však nezastavujeme a odbočujeme k Lužnici. Po nalezení vhodného místa k nocování se s Dušanem vracíme k Rumcajsovi pro komponenty k ohni (pivní jednotky). Večer jsme zakončili nádherným ohněm a opékáním buřtů. Nakonec jsme u ohně nalezli dospacáků a nenásilně pousínali.

ujeto : 67,87 km
maximální rychlost : 66,8-já
průměr : 16,74 km/h
cesta : asfalt a trochu terénu
počasí : Optimální pro kolojízdu

Pátek 7. 8. 1998

Probouzíme se do krásného rána. Díky Aleninému know-haw na nás nepadla rosa (spali jsme pod stromem). Při ranní hygieně našla Alena několik pravých hřibů (nikdo jiný hygiene neholduje a tak jsme hub nemeli víc). Alenka tedy vyrazila pro vajíčka na zmaženici. V 10:05 se vrací s brašnami plnými jídla. Udělujeme jí "Pochvalu se zahlazením trestů. V10:50 byla smaženice hotova. Rychle ji konzumujeme. V 11:00 už není. Balíme a pálíme zbytky, špinavé ponožky a jiné nepotřebné věci.

V Rybově Lhotě (u které jsme spali je napsáno: Zde v této obci se nenarodil, nežil ani nezemřel žádný významný člověk, přesto je tu pěkné žití.

11:45 Soběslav. U pumpy zastavujeme a telefonujeme opět Danovi. Došla karta, razíme dál.

13:30 Zlukov. Vyjídáme místní smíšené zboží.

14:00 Po krásném mostě přes nádraží se blížíme po turistické značce k nádraží. Po prohlídce maket hradů jedeme na náměstí, kde Alena NEkupuje mapu. My ostatní se kocháme okolochodícími.

14:30-15:00 Koupeme se kocháme se. V 15:10 obhlížíme písečnou dunu a velké mravence.

16:45 Stará hlína - v hospodě nevaří. V 17:45 zastavujeme pod kopečkem, kde si vybíráme z jídelního lístku. Drobátko nevychovaný avšak ochotný číšník nám servíruje co si kdo přeje.

18:45 Kochání v Třeboni. V 19:00 navštěvujeme místní večerku, kde jsme pokoupili trochu vody a něco na zub. Následovala projížďka kolem třebońského rybníka a parkem, kde je vjezd cyklistům zakázán. Následovalo naklepání na polní cestě. My jsme kňučeli, kola ne. U cedule ODMĚNY jsme si zanadávali na toho, kdo vymyslel, že nepojedeme po silnici. Nicméně jsme dále razili po červené. V 19:40 jsme dorazili do Spolí. Zde jsme zaparkovali kola u kandelábru a obsadili Hostinec U Macka. Já jsem si zašil cyklistické kalhoty. Z Pavla H. se stal nový člověk. Pojedli jsme klobásy a diskutovali o různých tématech. Zjistili jsme, že každý z nás má právě jednu sestru. Probíráme (resp propíráme) je a jejich případné potomky. Dalším z důležitých témat bylo mytí nádobí, kde jsme se shodli, že hora špinavého nádobí je hezká :-) /100 bodů do Pardubic/. 22:30 Alena odchází spát. Ve 24:00 končíme U Macka veselým kasírováním.

Alenu jsme našli bez problémů, i když se zdařil jeden hromadný pád do křoví (vzhledem k množství pivního vitamínu se není co divit). Pořádáme ještě závody ve vojtěšce, kde vyhrávají všichni zúčastnění. Přesto Alena nevybalila čaj.

ujeto : 60,60 km
maximální rychlost : 41,9-já
průměr : 14,56 km/h
cesta : převážně zpevněné cesy po hrázích
počasí : drobátko tepleji než optimální pro kolojízdu

Sobota 8. 8. 1998

8:00-9:40 Probuzení. Zjištění závad na kolech účastníků nočního závodu. Většina se opravuje ihned na místě. Dušan však dokonale zadřel střed. Odjíždíme tedy z místa tak, že je Dušan tažen na spojených zámcích cyklistických.10:20-10:40 kaldivem opravují Dušanovi kolo v míštním JZD. V 11:00 Sjíždíme do vesnice, kde nalézáme několik zavřených krámů. 11:20 Konečně jeden byl ještě otevřený. Nakupujeme zde, co se do nás vejde. 11:45 Stlačeno a razíme dál - hledat koupaliště. 12:00 Přijíždíme do Českých Budějovic. Zde navštěvujeme místní infocentrum a Alena zakupuje mapu. 12:30 Po debatě nad novou mapou vyrážíme k rybníku Bezdráz. 13:00 Malá zdravotní přestvka se zvrhává v ležení přímo na asfaltové cyklostezce. 13:10 Po chvíli vstáváme a jedeme dál. Pavlovi B. se podařilo složit se do příkopu, jako skládací lehátko.13:50 Lezeme do rybníku Bezdrev. V 15:30 Zjišťujeme, že díky Pavlovi B. a hlavně jeho objektivním potížím musíme nejet dál. 16:45 Vracíme se z hospody; ani kola ani Pavla nikdo neukradl. Pavel H. si z radosti zahrál na veverku (vylezl na strom).

17:10 Vyprovokoval jsem projížďku do Budějic, Pavlové zůstávají. A protože jsme nejeli přímo : 17:30 Hluboká dobyta. Pokračujeme do ČB, kde se pokoušíme najít večerku. Zdá se to však nemožné. Zeptali jsme se také jednoho statného domorodce, který nám vysvětluje cestu skrze 2/3 Budějovic. Když viděl naší bezradnost uvolil se, že nás povede svojí Škodou 120L. Jel přesně dle pokynů 30km/h a večerka byla funkční - prostě dokonalost.

Pokoupili jsme vodu a buřty. Neměli však ani kousek pečiva. Doporučená hospoda měla dovolenou. Zkusili jsme tedy pumpu. Od OMV nás poslali k ESSO. Zde díky vlastní pekárně mají asi pečivo stále. Zakoupili jsme chleba překvapení pro ostatní. Občerstvujeme se částí tohoto překvapení - nevejde se nám do batohu, vyzvedáváme Alenu u OMV a uháníme cyklostezkou na Hlubokou. 20:00 Při dojezdu na rybník Bezdráz se nám ukázal nádherný pohled na západ Slunce. Následuje krátká koupel po výletě. Ve 20:40 zvedáme našeho maroda na kolo a odjíždíme za kemp. Zde se snažíme ukecat oheň k rozumné činnosti. Nakonec jsme i buřty upekly. 22:30 Ukládáme se postupně do spacáků.

ujeto : 79,70 km
maximální rychlost : 47,8-já
průměr : 17,90 km/h
cesta : Většinou cyklostezka kolem Budějovic
počasí : Sluníčko, hic
Defekt : Opraven kladivem v JZD
Pád : Naprosto dokonalé složení Pavla B. do škarpy.

Neděle 9. 8. 1998

10:30 Alena nás všechny probouzí. Vytahujeme překvapení koupené včera u ESSA. Dohodli jsme se na cestě do Písku, kde je vzhedem k poslednímu dni naší cesty vytyčen cíl.

11:00 Začínáme balit, následuje odjezd. 11:30 Po bombastických 3,5 km zastavujeme u hospody na občersvení. 12:30 Při odjezdu Pavel H. zjistil, že se mýlil, když před hodinou zjistil, že tepleji už stejně být nemůže. 14:30 Po Alenou určené trase jsme proti protivínskému protivětru přijeli do Protivína. Navštěvujeme místní občersvovací zařízení. A Milda pořád nechápe, že v 16:00 jede vlak.

16:00 Jsme v Písku. Vlak ve čtyči už asi nestihneme. Sedíme tedy v pangejtu a mudrujeme kam asi odjeli Dušan a Pavel H., kterým jsme prostě a jednoduše nestačili. Na mapě hledáme nádraží.

16:20 Nádraží-Písek. Chlapci uchrtění mají již zjištěno co a jak a tak odjíždíme na závěrečné kafe. V 17:00 Anabáze s koly začíná. Vypisujeme miliony lístečků a papírků. Nějaké dostáváme zpátky. V 17:45 jedeme vlakem a vypadá to (alespoň zdálky), že kola naložili taky. Cesta ubíhala bez problémů. 20:30 Vyzvedáváme si kola (Smíchov) celkem bez problémů. Po nainstalování tašek na kola se rozjíždíme.

Moje dohra: Já pokračuji s Alenou pro věci u ní uschované. 20:50 A protože toho asi nemám dost (je mi záhadou, kde se to ve mně vzalo) vydávám se na noční projížďku Prahou. Do Hostivaře, kde mám klíče dorážím za úplné tmy. V 21:50 navštěvuji večerku, kde mne předbíhá policajt a kupuje poslední 4 rohlíky. Chvíli čumím jakou trouba, pak kupuji 3 trojúhelníčky taveňáku. Domů dorážím přesně v 22:00.