Historie ploché dráhy Ve sportovních kronikách je záznam, že ve městě Brisbane, na dráze určené pro koňské dostihy se konaly motocyklové závody na čtyři kola už v roce 1920. Někteří historikové považují tento závod za oficiální počátek ploché dráhy v Austrálii. Největšího úspěchu v pravěku ploché dráhy dosáhli jezdci právě v Austrálii. První zvládli techniku jízdy, zejména kontrolovaný smyk motocyklu v zatáčkách a zanedlouho se stali vzorem pro evropské jezdce. Dne 9. června 1928, uspořádal Motoklub Vysokoškolského sportu první amatérský závod na Letné. Další závod na sebe nenechal dlouho čekat, jel se hned následující měsíc. I když systém byl zcela jiný než jaký vídáme na oválech dnes. Motocykly byly rozděleny do objemových tříd a závodilo se na 20 kol. Už příští rok, tedy 1929 se jela první Zlatá přilba v Pardubicích. V Praze se plochá dráha přestěhovala z Letné na Strahov, kde v roce 1933 sledovalo závody na 250 tisíc diváků. Letos je tomu již 41 let, kdy se rozhodlo o přestavbě lehkoatletického stadionu na Markétě. Atletům nevyhovoval pro nepříznivé povětrnostní podmínky a tak byl přidělen plošinářům. Ze skromných začátků zde vyrostl plochodrážní stadion na němž se každoročně odehrává řada domácích i mezinárodních závodů.